7 grzechów głównych PR-owców

W piątek (kiedy już naturalnie myśli się o weekendzie) Rada Etyki PR puściła do mediów informację dot. 7 grzechów głównych PR. Chwilkę trwała dyskusja na liście Internet PR, na GL szybko padło. Najgoręcej było chyba na tvn24.pl, gdzie notka REPR wyświetliła się pod tytułem: PR-owcy kłamią i kradną pomysły tam wydźwięk komentarzy był jednoznaczny: Ha! wiedziałem, wiedziałem, że to samo zło, te pijary jedne polityczne.

Zastanawia mnie jak wiele osób rzeczywiście przeczytało obszerny materiał przygotowywany od poprzedniego Kongresu PR. Rok temu przeprowadzono badania wśród PR-owców nt. złych praktyk dalej zbieranie danych i w końcu, po roku mamy dokument: 7 grzechów głównych PR – osiem stron tekstu… konia z rzędem kto to przeczytał w godzinę po opublikowaniu – a wtedy najgłośniej krzyczało „środowisko PR”, że ten tekst to działanie przeciwko branży.

Wszędzie przewija się jedno i to samo SPIS:

1. ukrywanie tożsamości i intencji nadawcy
2. korupcja
3. gwarantowanie publikacji w mediach przez PR-owców
4. kłamstwo i manipulacja
5. kradzież pomysłów
6. łączenie pracy PR-owca i dziennikarza
7. szkalowanie konkurentów i klientów

Rada Etyki PR twierdzi, że stworzyła ten dokument, aby pobudzić dyskusję m.in wśród studentów – do roboty więc! Wczytajcie się proszę i lecimy :)

Reklamy

Komentarze 4

  1. niedzielne blipowanie z Sebastianem Łuczakiem:

    ok. 2:00 rano w niedzielę:

    mlodypr: 7 grzechów głównych PR [link] w piątek zawrzało a w weekend zdechło

    mlodypr: dyskusji merytorycznej nad grzechami brak. wciąż tylko przewija się pytanie: „czy REPR dobrze zrobiła, że dokument napisała” – a to Polska właśnie…

    ok 14:00 w niedzielę:

    sebastian > mlodypr: Zupelnie sie nie zgadzam z Toba ze btak dyskusji nad „grzechami”. Taka dyskusja sie toczy i to od wielu lat, calkiem intensywnie.

    sebastian > mlodypr: Mysle nawet ze poswiecamy kwestii uczciwosci i etyki wiecej uwagi jako srodowisko niz np. prawnicy, dziennikarze, marketerzy…

    sebastian > mlodypr: O to miedzy innymi chodzi krytykujacym list REPR – m.in. mnie – ze on nie ma na celu pobudzic zadnej dyskusji. Ta dyskusja juz jest.

    mlodypr: Na pewno wiesz o kilku firmach, które mają sporo na sumieniu, a głośno się o nich nie mówi, dlaczego? nie ma dowodów?

    mlodypr > sebastian: Tak, na kongresie był nawet cały dzień poświęcony etyce i uczciwości, ale konkrety – co środowisko robi, aby wyplewić te grzechy?

    mlodypr > sebastian: Czy po prostu czekamy, aż nieetyczne firmy same upadną?

    ok. 17:00

    sebastian > mlodypr: „ale konkrety – co środowisko robi, aby wyplewić te grzechy?” A uwazasz ze list REPR to taki konkret wlasnie?

    mlodypr > sebastian: to dobry początek, jeżeli sprawi, aby do REPR spływało więcej wniosków z konkretnymi przykładami, nazwami firm itd.

    na razie na tym stanelo…można obserwować: tutaj po zalogowaniu na blipie widoczna jest część z konwersacjami „półprywatnymi”

  2. Dalsze blipy z Sebastianem na blip.pl

    sebastian > mlodypr: A dlaczego mialby sprawic?

    mlodypr > sebastian: bo dokument REPR sprowadza dyskusję na niższy stopień ogólności. Ale rzeczywiście – więcej z tym raportem szumu niż pożytku póki co.

    sebastian > mlodypr: Przede wszystkim to ten list wprowadza dyskusje /czy tez temat/ do ogolnych mediow zupelnie bez kontekstu a i bez specjalnego sensu dla sprawy

    sebastian > mlodypr: Zeby pobudzic srodowiskowa dyskusje nie trzeba wysylac informacji prasowych do Gazety Wyborczej czy TVN :-) Naprawde :-)

    mlodypr > sebastian: racja. :)

    koniec dyskusji

  3. no i dyskusja trwa… PR to młoda dziedzina na naszym rynku, ale żeby specjaliści strzelali sobie w kolano?:) hmmm…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: