Fontanna na Pergoli – public relations Wrocławia na skalę europejską?

Obiecałam Łukaszowi, że przeleję tu moje emocje po wczorajszym otwarciu multimedialnej fontanny na Pergoli we Wrocławiu – nie wiem czy potrafię. 34 minuty miałam przyspieszony puls. tfu – jeszcze godzinę potem mnie trzymało. Myślę więc, że lepiej będzie po prostu pokazać film 

Edytowane 9 czerwca 2009:

Pokazy odbywały się jeszcze cztery wieczory z rzędu. Odwiedziłam fontannę jeszcze raz, w niedzielę o 22:00 ot tak, żeby na spokojnie bez palpitacji serca obejrzeć widowisko. I co? to samo! pielgrzymki od placu Grunwaldzkiego, zakorkowane ulice i kłótnie ludzi o dobre miejsce (z którego cokolwiek widać).

PR wewnętrzny

Szacuje się, że każdego dnia pokaz obejrzało ponad 20 000 ludzi. Daje nam to 80 000 potencjalnych PR-owców fontanny. Rankiem w piątek internet pękał od filmów, zdjęć, „ochów i achów”, pojawiły się także komentarze o złej organizacji ruchu czy niebezpiecznych sztucznych ogniach. Nie ulega jednak wątpliwości, że fontanna jest powodem do dumy Wrocławian.  Premiera 4 czerwca oprawiona była komentarzami Stanisława Huskowskiego (były prezydent Wrocławia). Momentami zbyt patetyczna przemowa spotkała się z dobrym przyjęciem – wszyscy lubią słuchać o sukcesach.

PR zewnętrzny

Dzięki fontannie Wrocław  porównywany jest z Barceloną, czy Tel Avivem. Jeden z komentarzy na youtube –

gossieuk (15 godz. temu)
Disney should take their fountain lessons from this :D
Reszta dyskusji w komentarzach – pytanie pozostawione w próżni – Czy fontanna może być narzędziem PR? Key message – Wrocław niczym nie ustępuje europejskim metropoliom.
Nie chciałabym narzucać swojego widzimisia ;)
Informacje na temat pokazów fontanny – przydatne kiedy rodzinka się zjedzie do miasta.
komentarze 3

  1. Nasza wrocławska fontanna multimedialna to coś niesamowitego! Taniec wody,muzyka, światła, lasery- emocji, które towarzyszyły mi podczas wczorajszego wieczoru w nie da się opisać! Moim zdaniem fontanna w Barcelonie przy naszym cudzie WYMIĘKA ;) !

  2. Oj, public relations na skalę europejską to nie były w żadnym razie. Nikt nie pomyślał o dodatkowym oświetleniu terenu wokół Hali, korki na ulicach były nieprawdopodobne, jeszcze w godzinę po zakończeniu pokazu. Nie wspominając o dwóch osobach, które zostały niebezpiecznie poparzone przez sztuczne ognie. Karetka nie mogła się do nich przebić. Nie widziałam żadnej ochrony.

    Było piknie i stałam z rozdziawionymi ustami, jak dzieciak, ale uroki fontanny przysłoniły mi niedociągnięcia organizacyjne.

    W jednej kwestii Wrocław mógłby wzorować się na Barcelonie – tam pokaz multimedialny jest dwa razy w ciągu wieczoru, u nas ma być tylko od święta.

  3. Byłam, widziałam i polecam każdemu :-)

Skomentuj

