Co zrobić, aby nikt nie pomylił Twojego hotelu z klubem GO GO?

Z wakacji w Dublinie przesłała Justyna Łysoń

Człowiek podobno uczy się na błędach.  A najlepiej jeśli to nie są jego własne błędy.

Stare logoW tamtym roku pracowałam w hotelu w Dublinie, który właśnie był w trakcie rebrandingu. Dzięki temu miałam okazję obserwować ‘od wewnątrz’ zarówno proces zmiany nazwy, jak i klasyczny błąd, który został popełniony. Błąd ten kosztował moich pracodawców sporo pieniędzy.

Pierwotna nazwa hotelu brzmiała Quality Hotel Dublin. W lipcu 2008 rozpoczął się skrzętnie zaplanowany proces zmian. Co więcej, nie dotyczył on tylko jednego hotelu, lecz całej grupy, która obejmuje 10 dużych ośrodków na terenie Irlandii.

Pod  koniec lipca główny menadżer zorganizował spotkanie wszystkich pracowników.Zaprezentował nam nową nazwę i logo. Od 8 września hotel miał być znany jako Maldon Hotel. Zostały wysłane informacje do mediów, w internecie do dziś znajdują się artykuły mówiące o zmianie nazwy z Quality na Maldon. Oficjalne zawiadomienia wysłano również do klientów.nowe logo

Przygotowano już spora część materiałów promocyjnych z nowym logo (foldery, notesy, długopisy, menu hotelowe itp). Po kilku dniach zorientowano się, że w Dublinie jest już miejsce o identycznej nazwie i jest to klub Go Go Maldon…

Nazwa została zmodyfikowana na ‘Maldron’ i w ten prosty sposób hotel wyrzucił spora sumę pieniędzy do kosza. Foldery musiały być ponownie wydrukowane, do mediów i klientów trzeba było wysłać sprostowania. Dużo zamieszania, zwłaszcza, ze istnienie nieszczęsnego klubu Go Go ‘Maldon’ odkryto zaledwie tydzień przed ostateczną data wprowadzenia nowej nazwy hotelu.


Jaki wniosek? Rebranding jest kosztownym przedsięwzięciem i trzeba go dobrze zaplanować i odpowiednio przeprowadzić. Ale co najważniejsze, najpierw trzeba dokładnie sprawdzić, czy nowa nazwa nie jest już zajęta. I nie wystarczy samo ‘wygooglowanie’, najlepiej przejrzeć jeszcze wszelkie możliwe rejestry przedsiębiorców i organizacji.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: