Eurosensorsi o „inwigilacji” pracowników

Katarzyna Przewuska – dyrektorka zarządzająca w agencji Euro RSCG Sensors  popełniła tekst, o którym myślałam od pewnego czasu. Na ile pracodawcy mogą ingerować w tożsamość internetową swoich pracowników? Czy powinni „googlać” co jakiś czas ich wypowiedzi na forach dyskusyjnych? przeglądać fotki na naszej klasie?

Cały tekst znajdziecie na blogu Sensorsów

Tymczasem zastanówmy się chwilę nad tą kwestią.

Mówią, że to przesada, żeby wyrzucić urzędnika z pracy za to, że obnażał się w internecie, albo dziewczynę, bo trafiła na łamy pisma w artykule „czy nastolatki z naszego miasta szukają seksu w sieci?” Ale co kiedy ktoś jest trollem na goldenline? albo też wypisuje o naszej firmie niekorzystne informacje? np. prowadzi bloga o życiu firmy, który niekoniecznie jest zbieżny z polityką informacyjną firmy. Wszystko to robi po godzinach pracy.

Katarzyna Przewuska pisze: „W dobie popularności mediów społecznościowych to pracownicy są grupą w coraz większym stopniu kształtującą wizerunek ich firmy na zewnątrz.”

Tak więc, zastanówcie się zanim nastukacie jakieś rewelacje i podpiszecie się swoim nazwiskiem. a jako pracodawcy postarajcie się zamiłowanie swoich pracowników do internetu zmienić w mocna stronę firmy zamiast zakładać mechanizmy inwigilujące.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: