Relacja z Pierwszego Zjazdu Entuzjastów PR we Wrocławiu.

Autorka: Chwalisława Waligóra

Zdjęcia: Przemysław Żyła z blogpr.pl

Współpracować, a nie rywalizować” – tak brzmiało hasło przewodnie pierwszego w historii Spotkania Młodych Entuzjastów PR, które odbyło się w piątek, 6 listopada w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr. Do stolicy Dolnego Śląska przyjechali młodzi pasjonaci Public Relations z całej Polski.

Efekt skali.

Zjazd zainicjowany został przez członków wrocławskiego stowarzyszenia „Młody PR”.

grupowe

Młodzi Entuzjaści PR

W spotkaniu wzięły udział młode osoby zainteresowane PR: zrzeszone w organizacjach np. AEGEE, MediaFrame, InternetPR z 4 miast akademickich w Polsce, jak i osoby niezrzeszone, a chcące aktywnie działać w obszarze PR w swoim regionie.

Głównymi celami spotkania były: inicjacja wspólnych działań w obszarze PR, poznanie i wymiana know how. Tak więc efekt skali murowany! Więcej rąk do pracy, więcej kontaktów, więcej przełożeń, większe dotarcie ze swoimi działaniami.

Chcieć to móc.

Przykład tego zjazdu pokazuje, że jest wiele osób, które na nasyconym już rynku inicjatyw non for profit, stowarzyszeń i przedsięwzięć dla studentów czuje wciąż niedosyt jeśli chodzi o działania w obszarze PR.

Więc nie potrzebowaliśmy wiele, aby zgromadzić ludzi – jedynie chęci i pasja do PR ich uczestników! Spotkanie nie miało sformalizowanej formy. W pierwszych 3 godzinach dowiedzieliśmy się czym zajmują się poszczególni uczestnicy i jakie organizacje reprezentują, w czym są dobrzy i czego inne osoby mogą się od nich nauczyć. Ostatnia część merytoryczna to wypracowanie sposobów na komunikację i założeń współpracy na przyszłość.

Współpraca ponad podziałami.

A główne wspólne działania rozgrywałyby się w obrębie jednego projektu, który zrzeszałby różnych ludzi, z różnych uczelni. Padły pomysły wykorzystania zbliżających się wydarzeń (m. In. zjazd wikipedystów), czy też organizacji ogólnopolskich seminariów dla osób zainteresowanych PR.

We współpracy nie byłoby rywalizacji pomiędzy członkami przecież różnych organizacji, a jedynie wykorzystywanie ich najlepszych praktyk dla sukcesu wspólnych przedsięwzięć. To współpraca ponad podziałami.

Nie musimy być nazwani jako jedno stowarzyszenie, nie musimy działać w sformalizowanych strukturach. Tu liczyłaby się pasja i dążenie do realizacji wspólnych celów.

 

Siorbanie zamiast picia.

W trakcie zjazdu gościnnie wystąpiła firma Starbucks, która oprócz wtajemniczenia nas w prawidłowy sposób picia i delektowania się kawą, (bo tu jak się dowiedzieliśmy chodzi o uruchomienie wszystkich zmysłów) dała też obraz strategii firmy, kultury pracy w firmie i jej zaangażowania społecznego.

Spotkanie skończyło się integracją w trakcie nieformalnej części zorganizowanej we wrocławskim klubie Paparazzi.

Reklamy

Jedna odpowiedź

  1. Ja jeszcze od siebie dodam link do artykułu, który ukazał się dziś we wrocławskiej Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7242596,Entuzjasci_public_relations_spotkali_sie_we_Wroclawiu.html

    Działamy dalej, co nie?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: