All You need is love

Autorka – Natalia

7 grudnia w tym samym momencie, w różnych częściach ziemi,  muzycy ze 156 krajów  wykonali utwór „All you need is love” jednocząc się w walce z AIDS. Na pomysł projektu wpadł Starbucks.

Z problemem walki z AIDS Afryka boryka się od dawna. Żyje tam ponad 23 mln zakażonych, czyli 70%  chorych z całego świata. Biednemu, zacofanemu kontynentowi trudno pomóc. Propagowanie bezpiecznego seksu, upowszechnienie prezerwatyw, nakłanianie do przeprowadzania testów to za mało. Choć choroba jest powszechna pozostaje tematem tabu. Zakażeni są marginalizowani, wyrzucani z domu. Afrykańczycy nie robią więc testów, żyją w związkach poligamicznych, współżyją z wieloma partnerami. Starają się zatuszować problem. Rodziny zmarłych często proszą by w akcie zgonu wpisać niezidentyfikowaną przyczynę bądź inną chorobę.

Starbucks podkreśla, że podejmowane przez nich działania są etyczne. Kładą nacisk na problemy globalne, jak ochrona środowiska, angażują się także w życie lokalnych społeczności. Widać dużą dbałość o pozytywny wizerunek marki. Kompania kawowa realizując ten niecodzienny pomysł dała przykład, jak można połączyć dobre działania PR z czynieniem dobra w ogóle.

Klip z tego projektu do obejrzenia na kanale youtube:

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: