Ślężański MIŚ idzie do lamusa… „Tajemniczy” Dolny Śląsk

Autorka – Marta Dec

Dotychczasowe logo Dolnego Śląska, które zostało wybrane w 2006 roku w celach promocyjnych, przechodzi w niepamięć. Obecny symbol regionu – ŚLĘŻAŃSKI MIŚ – został „zwolniony” ze swojej promocyjnej funkcji. W jego zastępstwo przyjdzie „coś” TAJEMNICZEGO…

Ślężański Miś

W nadchodzącym roku 2010, Urząd Marszałkowski rozpocznie ogólnopolską kampanię wizerunkową regionu. Do tego celu wykorzysta motyw tajemniczości, który ma stać się bodźcem dla turystów do odwiedzania obszarów Dolnego Śląska.  W tym też celu Agencja Reklamowa ESKADRA z Krakowa ma opracować (za 300 tys. złotych – źródło: Gazeta Wyborcza) strategię wizerunkową regionu.

Jak wynika z pierwszych przeprowadzonych badań, podstawowym problemem przed jakim stanie Agencja będzie obalenie przeświadczeń ludności na temat Dolnego Śląska, a mianowicie mylnego kojarzenia go ze Śląskiem, czyli terenami zanieczyszczonymi i przemysłowymi.

Atuty regionu, takie jak: innowacyjność, gospodarka, bogata oferta kulturowa czy duża liczba uzdrowisk to elementy, które Agencja będzie chciała uwypuklić i pod tym kątem wyróżnić region spośród innych obszarów Polski. Jednak jak przyznaje Agnieszka Franckiewicz, dyrektor wydziału promocji w urzędzie marszałkowskim, ze względów na okrojone budżety finansowe miasto będzie stawiać głównie na szeroko zakrojoną kampanię medialną. Kampania ma ruszyć jesienią, a zakończyć się w pierwszej połowie 2012 roku. Szacunkowy  koszt przedsięwzięcia to 9 mln złotych.

Dotychczasowy symbol Dolnego Śląska, Ślężański Miś nie będzie już promował regionu:

Oczywiście szkoda, że ten symbol nie będzie wykorzystywany, ale nie chcemy za bardzo rozmyć przekazu promocyjnego – mówi Franckiewicz (źródło: Gazeta Wrocław.pl)

Logo Dolnego Śląska w postaci Misia zostało wybrane podczas przetargu w 2006 roku. Za jego realizację odpowiadała Agencja Orpha. Jednak już po ogłoszeniu wyników przetargu i ustaleniu projektu graficznego (Ślężańskiego Misia) mającego promować region, wybuchły wielkie kontrowersje:

– Nie sądzę, by na przykład mieszkaniec Gdańska potrafił skojarzyć go z Dolnym Śląskiem – przekonuje Monika Wawryka-Panek, specjalistka od PR i kreacji wizerunku (źródło: dolnoślązak.pl)

Jednak inni specjaliści z branży reklamowej byli odmiennego zdania:

– Budzi bardzo pozytywne skojarzenia. Jest dobrym symbolem bogatej historii Dolnego Śląska – uważa Agnieszka Zalewska-Sawicka z agencji PR Emotion. Dla niej niska rozpoznawalność niedźwiadka w Polsce czy Europie nie jest problemem. (źródło: dolnoślązak.pl)

Specjalistyczna promocja to jedna rzecz, natomiast środowiskowa rekomendacja i rozmowa na temat atutów naszego obszaru to druga. A to właśnie ta ostatnia opcja może okazać się bardziej efektywna i długotrwała w kształtowaniu wyobrażenia turystów na temat Dolnego Śląska.

Reklamy

komentarze 3

  1. Szkoda misia – a obecnie jest jakiś symbol? bo nie zauważyłam …

  2. Tajemniczy Dolny Śląsk to chyba pierwsza trafiona kampania promująca nasz region

  3. No własnie: szkoda misia: do lamusa tak bez pożegnania.
    Mis był jeden, atrakcji wiele. Czy się nie rozsypią? A co szkodziło misia trochę podrasować i zachować, zeby spajał?
    Film duży rozmach. Ale koncówka cieniutka, prowincjonalna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: