NewsPoint patronem Młodego PR, czyli o monitoringu słów kilka

Od wczoraj jesteśmy wciągnięci pod parasol monitoringu mediów od firmy NewsPoint.

Monitoring mediów

NewsPoint - nasz nowy partner

W ramach współpracy Stowarzyszenie Młody PR otrzyma  monitoring do swoich projektów i wsparcie merytoryczne. Jesteśmy bardzo wdzięczni tym bardziej, że to starsi koledzy i koleżanki zaprosili nas do współpracy.

O konieczności monitorowania projektu nikogo nie muszę przekonywać. Pamiętam jeszcze z zajęć ekonomii na studiach, gdy doktor wmawiał nam,  że monitoring to nic wielkiego – ot wycinki prasowe. Myślę, że nie do końca zrozumiał po co i jak należy analizować treści, które generują media.

Warto jednak po otrzymaniu raportu z monitoringu poświęcić chwilę refleksji nad tym jaki wydźwięk ma artykuł, który dziennikarz napisał o naszym projekcie – czy w tekście pojawiają się nazwiska, jeśli tak to czyje – może warto pomyśleć nad tym, aby przeszkolić także innych pracowników do wystąpień publicznych? Bardzo dużym plusem publikacji jest zdjęcie – je także analizujemy – raport na temat kontaktów z mediami powinien zawierać nasze uwagi a nie tylko screeny artykułów.  W żadnym wypadku nie powinniśmy zakładać, że osoba/firma dla której prowadzimy działania PR zna rynek mediów – opiszcie krótko każde medium i oceńcie subiektywnie przydatność takiej publikacji – czy dotarliśmy za jej pomocą do targetu?

Owszem, bardzo często przeważają po prostu przedruki naszych notek, ale i to jest dla nas sygnał: które media uznały informację za jakkolwiek przydatną dla czytelników (wiadomo, że przedruk nie jest satysfakcjonujący, ale cóż..)

Zagadnienie monitoringu mediów jest bardzo bardzo szerokie – powyżej nadmieniłam tylko jakie daje nam możliwości.  Na szczęście w ramach współpracy z NewsPointem zostaną przeprowadzone warsztaty na temat przeszukiwania internetu dla młodych PR-owców.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: