MSZ postawiło na media społecznościowe!

Ministerstwo Spraw Zagranicznych, po uruchomieniu społecznościowego portalu rekrutacyjnego i własnego kanału na Blipie, coraz bardziej stawia na internet – najnowszy dowód to promocja polskiej prezydencji w Unii Europejskiej na portalu GoldenLine.

Prezydencja to półroczne przewodnictwo państwa członkowskiego w Unii – jego rząd przygotowuje priorytety, nadaje ton pracom UE, ułatwia dojście państwom do konsensusu. Polska prezydencja przypada na drugą połowę 2011. To dla naszego kraju także duże wyzwanie pod względem PR-owym: w polskich miastach organizowane będą spotkania różnych ciał doradczych UE, nieformalne spotkania przywódców Wspólnoty – mamy więc szansę zaprezentować się Europie jako atrakcyjne miejsce inwestycji, jak i wakacyjnego wypoczynku.

Żadne działania odgórne nie zakończą się sukcesem, jeśli w przygotowania do prezydencji nie zostanie włączone społeczeństwo. MSZ – dzięki doświadczeniom z innego rodzaju działaniami w internecie (jak portal rekrutacyjny dla młodych osób zainteresowanych karierą w dyplomacji – Dyplomacja XXI), postanowiło dotrzeć do Polaków przez media społecznościowe. Na początku pojawił się Fan Page na Facebooku, na którym przeprowadzane są sondy, toczą się dyskusje, rozgrywane są konkursy. Przygotowania do Prezydencji śledzi tam już ponad 3000 fanów, którzy na bieżąco informowani są o najnowszych wydarzeniach i inicjatywach.

Teraz MSZ postanowiło pójść krok dalej – na GoldenLine powstała grupa dyskusyjna związana z przygotowaniami Polski do prezydencji w UE. „Zależy nam na bezpośrednim dotarciu do internautów i włączeniu ich w dyskusje o polskiej Prezydencji. Po bardzo dobrych doświadczeniach z profilem na portalu Facebook.com, teraz przyszedł czas na GoldenLine.pl” – mówiła Joanna Skoczek, kierująca Departamentem Koordynacji Przewodnictwa Polski w Radzie UE MSZ.

Interesujące są zwłaszcza tematy dotyczące wizerunku i postrzegania Polski w kontekście prezydencji, jak na przykład dyskusja o haśle dla naszego przewodnictwa w UE. Czesi mieli „Europę bez barier”, Szwedzi – „Taking on the Challenges”, a Hiszpanie – „Więcej Europy”.

Co będą mieli Polacy? A może Wy macie jakieś pomysły?

Reklamy

komentarze 2

  1. Widzę tutaj tylko jeden problem, dlaczego nie ma wyjścia na świat ? Twitter, LinkedIn ?
    Rozumiem, że fajnie jest promować Polską prezydencję, ale dlaczego tylko wśród Polaków ?

  2. […] MSZ postaw­iło na media społecznoś­ciowe! ? Sto­warzysze­nie Młody PR Blog […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: