Akcja Maxwell House na Facebooku

Autorka: Aleksandra Markiewicz

Social media zyskują na popularności w kampaniach reklamowych i PR. W ostatnich dniach obserwowałam niesamowitą akcję na Facebooku!
W poniedziałek koło 22 jedna z moich znajomych została fanką strony „Maxwell House z Tobą bez przerwy”. Potem na jej tablicy pojawiła się informacja: „Maxwell House rozdaje kubki i Justyna zgarnęła termokubek!”. Musiałam sprawdzić, o co chodzi. „A nuż i mnie trafi się darmowy termokubek?” – pomyślałam. Weszłam na fanpage MH. Już wtedy było tam 6000 fanów. Po wypełnieniu formularza z danymi adresowymi, na które Maxwell House wyśle mi termokubek i przeczytaniu kilku artykułów w sieci, znów sprawdziłam liczbę fanów strony. Minęło około 10 minut, a do grona fanów dołączyło kolejne 1500 osób! We wtorek po długim dniu pracy, wróciłam do domu, włączyłam facebooka i co? 23.03, godzina 22:40 – 43.666 fanów! Maxwell House zgromadził rzesze ludzi chętnych na darmowe termokubki. Dziś już wiadomo, że otrzyma je pierwsze 20.000 fanów – udało mi się! :)
Firma ma teraz wielki potencjał odbiorców do wykorzystania. Już zaczyna fajnie komunikować – o kulturze, o stylu życia (zobaczcie sami: http://www.facebook.com/bezprzerwy?ref=nf ), a wszystko bardzo dobrze wpasowuje się w nową kampanię Maxwell House’a. Ja jestem pod wrażeniem, a wy co myślicie o tej akcji?

komentarze 3

  1. Jest już potężny odzew internetu na akcję Maxwell House.

    Pierwszy to fanpage z nutką złośliwości, który ma za zadanie odliczać czas na dostarczenie 20 000 termokubków (30 dni) http://pl-pl.facebook.com/pages/Gdzie-moj-termokubek-Maxwella/105138086183496?ref=ts nie wiem czy stoi za tym konkurencja, czy tylko ktoś dobrze się bawi, ale fanpage powstał zaraz po zakończeniu akcji, a nie po miesiącu w wyniku frustracji..

    polecam także notkę na blogu Gadzinowskiego: http://www.gadzinowski.pl/facebook-i-kubkowe-szalenstwo-maxwella/ tu znajdziecie info o agencjach, które pracowały nad akcją.

    Czekamy na Wasze komentarze.

  2. Kolejny ciekawy punkt widzenia na sprawę. Tym razem elpanda: http://elpandapropaganda.blox.pl/2010/03/Kawe-mnogo-mnogo-raz.html

  3. Temat był fajny na samym początku. W momencie gdy akcja przeniosła się z sieci do miast, a na tablicach, w przeróżnych miejscach Krakowa zawisły papierowe wizerunki dziewczyny (dosłownie wycinek z ich loga na FB) zrobiło się niefajnie. Pojawiły się protesty ludzi na temat zaśmiecania miasta i oszpecania zabytków (pech trafił, że większość plakatów zlokalizowana została w okolicach Wawelu i Wisły). Póki pracowali na wizerunek w sieci odzew był pozytywny. W momencie gdy przenieśli się poza nią myślę, że trochę akcji nie przemyśleli.

Skomentuj

