Polacy nie gęsi – swój język mają… i innych nie znają?

twitt-pl
Doczekaliśmy się polskiego twittera – uruchomiony właśnie serwis www.twitt.pl ułatwia korzystanie z największego na świecie serwisu do microbloggingu. To może być przełom w rozwoju tego kanału internetowej komunikacji w Polsce.

Tak rozpoczyna się informacja prasowa firmy Redefine, która stworzyła serwis. Że będzie to przełom, raczę powątpiewać. Twitt.pl to nic innego jak Twitter zawężony do listy polskich użytkowników serwisu. Osobiście kojarzy mi się to z tworzeniem narodowych enklaw na emigracji. Czy taka „polska dzielnica” na Twitterze jest nam naprawdę potrzebna? Mamy przecież całkowicie polskie mikroblogi, jak np. Blip.pl Osoby korzystające z Twittera robią to właśnie dlatego, że jest międzynarodowy. Przyciąga ich możliwość dyskusji z ludźmi z niemal całego świata. Twitt.pl te możliwości ogranicza i trudno jest mi dostrzec racjonalne powody takiego działania.

No cóż. Powiem szczerze – jestem przywiązany do Blipa i jakoś nie przekonuje mnie koncepcja polskiego Twittera. Wydaje mi się, że pomysł to raczej nietrafiony, ale kto wie…

Więcej o Twitt.pl tutaj i tutaj

Komentarze 3

  1. Polacy chcą mieć wszystko swoje – to już przełknęłam – ale skoro mamy już blipa, to po co na co mnożyć? myślę, że twitt skończy tak jak krewniacy.pl czy inne tego typu wymysły. a jeśli ktoś nie chce komunikowac się z niePolakami na twitterze to niech ich po prostu nie dodaje. a może problemem jest dla nich obsługa angielskojęzycznego twitter? no bo kto domyśli się, że followers to obserwujący??

  2. Polacy mają to do siebie, że tworzą krajowe odpowiedniki wszystkich zagranicznych serwisów. Cały świat korzysta z anglojęzycznych witryn, ale my musimy mieć wszystko swoje… Być może rzeczywiście, nie znamy języków obcych. A może to patriotyzm? ;))

  3. Nie trafia coś do mnie ten pomysł. To bardziej przypomina spolszczenie do twittera, a nie nowy serwis tymże inspirowany. Poza tym, pojawia się pytanie, czy rynek mikroblogów w Polsce nie jest już wystarczająco nasycony? Wydaje mi się, że z Blipem to to nie ma szans.

Dodaj komentarz